18.1.11

Dilemma 2


Assalammualaikum allz~

B4 ni aku ada cerita pasal aku dilemma nak buat or tak project gereja tu. Setelah dapat kan nasihat dan pandangan dari ramai orang, dari yg lebih arif... aku decide tuk x buat dan tolak projek tu. Memang la aku ada tanggungjawab sb bekerja tapi aku lagi bertanggungjawab as muslim.

Separuh dari hati aku kata "aku ni membesar2 kan benda kecil je...lebih2 lak" tp half hati aku kata "ni 1 dugaan dari Allah tuk aku, tuk uji aku" Tapi betul kata abah... " rasa amik ringan tu hasutan syaitan" aku akan sentiasa ingat.

Mungkin org nampak semua ni senang je, tapi ia bukan semudah yang di sangka. Aku ada seorang pekerja dan aku seorang islam. Aku tak dapat menolak kerja aku dengan mudah dan aku tak dapat menerima nya walau macam mana pun. Aku dah bulat hati untuk bagi tahu boss yang aku x akan design gereja tu. [tapi aku belum bg tahu lagi atas sebab2....]

Walau aku kata aku dah bulat ati untuk tidak buat design tu, aku ada 1 lagi masalah. Kalau bukan aku yang buat so sape? kerja tu akan di past pada designer lagi sorang. Dia juga seorang islam. Sekarang aku rasa sangat bersalah, aku lepas kan beban aku pada orang. Rasa sangat tak patut. Kita tak boleh lepas kan beban diri kita lalu susah kan orang lain. Sekarang aku rasa sangat tersepit. Walau pun mamat tu kata tak apa, dia tak kisah...tapi aku rasa bersalah sangat. Dosa tu bukan benda mudah... "DOSA" ini dosa yang akan di bawa sampai mati..berpanjangan pula tu.

[sekarang project tu d delay dulu coz ada project lain lagi penting n dulu]

Apa aku patut buat ni? Aku betul2 buntu...

1 comment:

Nora said...

8 huruf...
T.A.W.A.K.A.L

karutan lelain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...