14.1.11

Dilema



Pagi2 ni aku dapat project baru. Cam biasa mesti la excited coz every project yg aku buat aku akan dapat 13%. Makin banyak dapat project makin banyak duit, cepat la aku dapat bukak perniagaan sendiri hehehe~

Tapi... project kali ni satu Cubaan dari Allah swt kpd aku. Aku perlu design church (gereja). As islam aku tahu aku tak boleh buat, sekarang aku tersepit antara kerja dan agama. Tapi aku tahu... agama adalah no.1.

Aku nak cakap kat boss aku x nak buat (boleh ke?) tapi sapa yang nak buat? (boss Chinese man), semua designer kat situ adalah Islam. Kalau aku x nak buat mesti boss suruh mamat tu buat... dia pun islam.

(aku selalu ingat kan diri : kita sentiasa usaha untuk cari pahala tak kan nak rosak kan dengan sedikit dosa)

So, korang rasa apa patut aku buat?

2 comments:

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

Tuhan tahu niat dan nawaitu manusia.
Memang gerak hati kalau boleh tak nak ambik risiko kn? if i'm in ur shoes, mmg dlm dilema jugak........
tawakal dan pasrah adalah jalan terbaik kerana semulia-mulia adalah mulianya sifat tuhan yang sentiasa menyelidiki nawaitu seorg insan yg dalamm dilema.

nora said...

yep.....betul tu

karutan lelain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...