23.1.13

Ragam



Bila aku mula keluar dari tempat yang selesa di panggil rumah (rumah keluarga), dari tempat membesar, dari golongan bersama dewasa dan dari tempat yang memang aku kenal belok belok jalan nya, aku nampak sesuatu yang aku tak pernah alami di sana.

Tempat ni agak asing.

Nama pun manusia jadi macam2 perangai dan kerenah. Seperti aku,aku pun satu dari mereka yang di panggil manusia. Siapa lah aku untuk menilai...

Kolot kah aku? not in trend kah aku?
Yang aku tahu aku sentiasa berdoa aku terus kekal kolot dan terus not in trend.

Aku doa kan mereka di beri pintu hidayah, di beri keinsafan. Aku pun x sebaik mana tapi aku sentiasa cuba yang terbaik. Ada org kata, biar jahat yang nampak dari berlakon tak jahat. Tapi bagi aku, biar la kau berlakon untuk jadi baik walau dalam hati kau memberontak nak buat kejahatan yang sebenar nya kau tahu akan lebih meng-happy kan kau, berusaha untuk jadi terbaik di mata orang akan mendorong kau terus ada batasan dalam hidup.. lama2 ia akan jadi kebiasaan yang membawa guide line hidup kau.

Aku memang sakit hati, aku memang menyampah tahap nak dengar derapan kaki mereka berjalan pun tak boleh, tapi aku tak la jahat sampai akan buat benda jahat balik. Its so not me. Aku memang tak boleh jadi apa yang mereka mahu, aku memang bukan cam tu.

Jadi biar aku berlalu pergi, biar mereka gembira dan aku gembira.


....kau happy, aku happy, mereka happy....

1 comment:

nora said...

sedih je bunyiknye..........

karutan lelain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...