11.11.10

Tabah lah kawan ku

~Best friend~

Aku hanya ada 2 org kwn baik, kami ke sekolah menengah b'sama, share suka duka, sentiasa bersama walau sekarang kami terpaksa ke jalan pilihan masing2.

Sedih aku tengok mereka. Berat betul masalah yang perlu di hadapi (macam cerita drama pun der gak)

semua kerana :

CINTA!



Kesedihan bermula

mula2 Dill yang datang kat aku bercerita tentang masalah nya dan sekarang Sofi pula. Apa yang aku boleh buat? aku nak sangat tolong sattle kan semua problem mereka, tapi tu memang tak mungkin, aku hanya mampu menjadi pendengar tuk ilang kan beban di hati je.....
Dill, cinta die di tentang oleh mak BF nya. Honestly aku rasa makcik tu sangat melampau. Kenapa makcik tu jadi tak suka tiba2 after rm10k die pinjam? kenapa dari 3thn lepas tak tentang? b4 ni semua ok je. Aku kenal dill siapa, aku tahu dia tak kan kurang hajar dgn org tua. 1 day makcik tu datang rumah die tuk sattle dgn family dill. Macam org giler makcik tu menjerit2 nak kata kan dill jahat, tak kenang budi.Mak bf dill suruh mereka b'pisah. (cerita sebalik nya aku x leh tulis kat sini, korg tau sikit2 je ok la). Pada pandangan aku, makcik tu yang salah... orang kampung pun selalu dok mengata siapa dia, so memang jelas la die tamak. Alasan cari gaduh sebab tak nak bayar balik duit rm10k tu. Otak sempit!

Sofi, dia ni pula tengah tersepit antara tunang dan parents. Tunang die tengah kecik ati dgn mak bapak sofi semua sebab parents sofi tak nak tolong loan rumah and ada beberapa kes lagi. Aku jadi pemerhati semua masalah dia. Aku sangat kesian kat dia, semua ni bukan punca dari dia tapi dia kena tanggung di tambah mulut orang kampung yang membesar kan lagi masalah ni (benci org kuat mengumpat! its not cool ok!!!). Rumah tu dia tak jadi beli and tunang dia suruh bagi pada parent dia je yang beli, parent dia setuju sebab mereka kena pindah, rumah mereka duduk now dah nak kena tolak (setinggan) tapi tunang dia tak bagi tolong untuk urus kan apa2 tentang pembelian rumah tu and tunang dia bg kata dua, pilih tunang or parent kalau nak tolong juga mereka putus. Tunang yang JAHAT!!!

Sampai hati die suruh pilih antara mak bapak atau diri dia... dah tentu la sofi sedih dan tak mungkin memilih. Mak Ayah tu orang yang lahir kan kita kat muka bumi ni, yang besar kan kita, walau mereka bukan ibu bapa yang baik dan selalu wat kita sakit hati, tapi jasa mereka tak mungkin dapat di balas, walau pun korg bagi berjuta2 ringgit... kalau bukan pasal parents kekasih kau, kau tak kan dapat bercinta dengan kekasih kau tu la..x dpt jumpa pun kat dunia ni....!

Aku memang angin dengan orang yang membelakang kan mak bapak.

Tapi on other side aku sangat bersyukur sebab mak abah aku tak cam parents dia orang. Selama aku hidup dengan mereka, mereka tak pernah mendesak aku buat apa2, mereka sentiasa sokong apa aku buat.. mereka pun tak cam sesetengah family yang marah2 anak sebab nak duit gaji anak die dengan amount yang melampau, tak bagi gaduh,marah2...

Mak Abah lah org yang paling aku sayang kat dunia ni.

To both of my friend yang tengah b'sedih, aku doa kan sepenuh dan setulus hati aku yang korang akan dapat mencari solution of that problem. Semoga Allah swt menunjukkan jalan kepada korang.

AMIN~

No comments:

karutan lelain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...