7.9.09

RaGaM bAzAr RaMaDHaN


bazar ramadhan (semua pakai baju biru jek ni... erk~)

rini puasa yg ke 17 (isk~ slalu jek lupe dh brape ari). dan dah banyak kali aku gie bazar, pe lg beli juadah buka la (mls nk msk...mls yek bkn x pandai msk, jgn silap tuu~). fuh! gamat tul dgn laungan penjaja n bunyi2 bising yg turut d sumbang olh unsur2 lain (meriah..) kat sini aku tengok mcm2 gelagat peniaga, ada yg menyanyi, ada yg wat lawak, ada yg menjerit ada gak yg wat sound effect tuk tarik p'hatian org, tp selalu nya aku memang tertarik pun, silap2 kadi bahan tuk aku n de geng gelak kan (geng2 gedejal :P)

aitu aku gi bazar seksyen 13 shah alam, kat sini mmg meriah giler, tempat tumpuan ramai tu (nak gie sana pun bercinta gak..jem!) der sorg peniaga air ni tengah2 memanggil org dtg kedai die, yg x leh blah die panggil dgn gaya yg penuh semangat jitu cam org nak bersilat sambil tangan mendepa lalu mengaut angin terus die tuju ke arah jualan die "haaaaaaaaaaa (k, tangan depan...) air..... (laju2 tunjuk kat air)" sumpah klu korg tngok mesti sakit ati.


macam2 ade.... mai beli maiiii~~~ (tangan jangan lupe mensauk)


ni kes penjual tudung yg jual tudung n selendang lak. mmt ni leh pakai tudung oning tu dgn selumber jek... geram aku! muke dah la lelaki abis...


korg tengok la tu~ dah la diri atas kerusi, siap letak sehelai rm5 lg tu... (cam nk jual die aku tengok)

tak pe asl abg ni bahagia dan smg jualan die hebat.

time2 bln puasa ni la time terbaik nk meniaga, banyak untuk meniaga kat bazar ni, juala air jek dah leh dapat lebih kurang rm400 sehari (air+perasa+gula=wow!)

tapi ingat beli tu beli gak... jangan ikut perut dan nafsu tu (perut lapar tu yg semua benda nampak sedap) smg dpt kawal nafsu tu klu x membazir jek puasa kan~ kan~


1 comment:

Anonymous said...

hahah kelakar comel la abg tu pkai tdung...
mesti laku tdung dia jual..silap2 mak nyah pon terbuka hati nk pkai tdung lak =))

karutan lelain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...